امیرحسین عبدی

اندیشه های فرهنگی سیاسی

امیرحسین عبدی

اندیشه های فرهنگی سیاسی

امیرحسین عبدی

ای مردم‼
از دو چیز بیشتر از هر چیز بر شما بیمناکم!
متابعت از هوای نفس و آرزو های دور و دراز!
پیروی از هوای نفس٬ انسان را از مسیر حقّ باز می دارد!
و آرزوی دور و دراز، آخرت را از یاد می برد!
نهج البلاغه /خطبه۴٢

کلمات کلیدی

سونامی جهل

دوشنبه, ۸ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۳۲ ب.ظ

سونامی جهل

حتما این پیامک در ماه محرم، به شما هم رسیده است!

«آخرین و جدیدترین مدل مو، رنگ، مش، دیزاین ناخن، گریم، میک آپ عروس، تاتو و. را فقط چند روز دیگر، پشت دسته های عزاداری ببینید!!!»

چند ثانیه خندیدیم!!!

موقعی که به محتوای این پیامک لبخند زدیم، توجه به این موضوع نکردیم که یک فاجعه مدرن رخ داده است!

سونامی جهل، در قرن بیست و یک، چنان انسان ها را در خود می بلعد، که هیچ سونامی ای در هیچ مکان و در هیچ زمانی، این همه قربانی را در خود فرو نبرده بود. 

خاستگاه این اتفاقات چیزی نیست جز، جهل مرکب ما...

زمانی که حضرت حسین(ع) ندا سر داد: هل من ناصر ینصرنی؛ (آیا یاری کننده ای هست تا مرا یاری کند؟) به خیال باطل مان، فکر کردیم مخاطب ندای حسین(ع) زهیر و عقبه و ابن زبیر و ابن زیاد است؛ توجه نداشتیم که حسین(ع) این پیام را در گوش زمان فریاد زده است؛ که امروز هم حسین(ع) ناصر  و یاری کننده می خواهد.

دهه محرم برای عده ای بهانه ای برای برگزاری کارناوال های شبانه و پوشش و آرایش های نابهنجار و نامناسب شده است تا به این بهانه در خیابان های حضور پیدا کرده و خودنمایی کنند.

یکی از تصاویر محرم در عزاداری های امسال، جمعی از دختران و زنانی بودند با موهای بلوند که تنها قسمتی از آن را با شال کوچک مشکی پوشیده بودند، و با پوست های برنزه و آرایش های غلیظ که در پیاده روها و خیابان های شهر حضور پیدا کردند و به تماشای مراسم عزاداری پرداختند و این طور حسین(ع) را یاری کردند!!!

یکی دیگر از اتفاقاتی که در شب های محرم امسال به وقوع پیوست،حضور برخی از دختران و پسران نوجوان به بهانه حضور در مراسم عزاداری بود؛ آنها ساعاتی از شب را که در سایر روزهای سال بدون حضور خانواده  نمی توانستند بیرون از خانه به سر ببرند، در خیابان های سپری کردند و به دور از چشم خانواده شان، عقده های روزهای اسارت را خالی کردند و به یاری حسین(ع) شتافتند!!

البته در کنار دختران و زنان بدحجابی که در مراسم عزاداری سالار شهیدان دیده می شدند، بسیار هم بودند پسرانی که با مدل های موی آنچنانی و لباس های نامناسب در این مراسم ها شرکت کردند؛ برخی ها هم با لباس مشکی شیک و تمیز و با زیر ابروهای برداشته شده، زنجیر زنان، به یاری حسین(ع) شتافتند.

حضورسربازان ساپورت پوش هم در این جور مراسمات عادی شده بود و دختران با ساپورت های متنوع(همان جوراب شلواری که برای نوزادان خریداری می کردیم)، مجالس حسین(ع) را مزین کردند! و برخی ها به خاطر حضرت حسین(ع) ساپورت مشکی پوشیدند تا بی حرمتی نکرده باشند!!!

مراقب باشیم در این سونامی بزرگ جهل، غرق نشویم!!!

  • امیرحسین عبدی

نظرات  (۱)

احسنت .بسیار عالی
پاسخ:

سلام بر شما سید عزیز

متشکرم از حضور شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی